Regulamin Sklepu internetowego (dotyczy zamówień od
10.07.2020r.)
I. Definicje
- Użyte
w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient
– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składa
Zamówienie w Sklepie;
- Kodeks
Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z
1964 r., nr 16, poz. 93, ze zm.);
- Kodeks
Postępowania Cywilnego – ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks
postępowania cywilnego (Dz. U. z 1964 r., nr 43, poz. 296, ze zm.);
- Konsument
– Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie Internetowym
w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub
zawodową (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego);
- Regulamin
– niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego lulando.pl;
- Sklep
Internetowy (lub Sklep) – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę,
dostępny pod adresem www.lulando.pl, za pośrednictwem którego Klient może
w szczególności zarejestrować się i założyć konto Klienta, składać
Zamówienia, zamówić newsletter, przystąpić do programu lojalnościowego
organizowanego przez Sprzedawcę lub złożyć reklamację;
- Sprzedawca
– Brands Factory Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Konstruktorska 11,
02-673 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000829896, posiadająca
kapitał zakładowy w wysokości 5 000,00 zł oraz NIP: 5213890888 i REGON:
38560840100000;
- Towar
– jakikolwiek produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, w stosunku do
którego możliwe jest złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu
Internetowego;
- Umowa
Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawierana
pomiędzy Sprzedawcą jako sprzedawcą a Klientem jako kupującym, obejmująca
sprzedaż Towarów, zawierana na odległość za pośrednictwem Sklepu
Internetowego;
- Ustawa
o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz. U. z 2014 r., poz. 827, ze zm.);
- Ustawa
o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz.
1204, ze zm.);
- Ustawa
VAT – ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.
z 2004 r., nr 54, poz. 535, ze zm.);
- Zamówienie
– oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży,
określające w szczególności rodzaj i liczbę zamawianych Towarów.
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy
Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o
którym mowa w art. 8 Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.
- Niniejszy
Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w
szczególności:
a) zasady dokonywania rejestracji i
korzystania z konta Klienta;
b) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
c) warunki i zasady składania oraz rezygnacji z Zamówień drogą elektroniczną, w
tym zasady dokonywania zapłaty i dostarczania Towarów;
d) zasady zawierania i odstępowania od Umów Sprzedaży z wykorzystaniem usług
świadczonych w ramach Sklepu;
e) zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Korzystanie
ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem uzyskania przez Klienta
we własnym zakresie dostępu do stanowiska komputerowego lub urządzenia
końcowego z dostępem do sieci Internet oraz przeglądarki internetowej o
następujących minimalnych parametrach technicznych:
a) Firefox w wersji 21 i wyższych;
b) Chrome w wersji 29 i wyższych;
c) MS Internet Explorer w wersji 9 i wyższych;
d) Opera w wersji 12 i wyższych;
e) Safari w wersji 4 i wyższych.
- Z
usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, może skorzystać:
a) osoba fizyczna posiadająca pełną lub
ograniczoną zdolność do czynności prawnych (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego).
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, osoby fizyczne posiadające ograniczoną
zdolność do czynności prawnych powinny uzyskać zgodę przedstawiciela ustawowego
na zawarcie Umowy Sprzedaży. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia
świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu do osób posiadających pełną zdolność
do czynności prawnych. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o
powyższym powiadomieni.
b) osoba prawna;
c) jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne
przyznają zdolność prawną.
- Klient
może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za
pośrednictwem linku odsyłającego zamieszczonego pod adresem Sklepu
Internetowego w sekcji „INFORMACJE” znajdującej się u dołu strony. Klient
może w dowolnym momencie pobrać Regulamin, skopiować go i zapisać oraz
sporządzić jego wydruk. Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie.
- Informacje
o Towarach prezentowane w Sklepie Internetowym, w szczególności ich opisy,
parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do
zawarcia Umowy Sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca
informuje, że jego obowiązkiem jest dostarczenie rzeczy wolnych od wad.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Przeglądanie
Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym oraz złożenie Zamówienia nie
wymagają rejestracji.
- Klienci
mają możliwość korzystania ze Sklepu Internetowego dokonując rejestracji i
tworząc w ten sposób konto Klienta, w którym gromadzone są dane osobowe Klienta
oraz informacje o działaniach Klienta podjętych w Sklepie, w szczególności
o zrealizowanych Zamówieniach, dokonanych zwrotach, złożonych reklamacjach
oraz obserwowanych lub poszukiwanych Towarach.
- Rejestracja
następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego,
udostępnianego na stronie Sklepu. Warunkiem rejestracji jest akceptacja
treści Regulaminu, w tym wszystkich warunków sprzedaży Towarów, a także
podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe. Zakres pozyskiwanych danych
wskazany jest w punkcie XII ust. 2 poniżej.
- Rejestracja
w Sklepie Internetowym i korzystanie z niego są nieodpłatne.
- Klient
loguje się do Sklepu Internetowego przy pomocy indywidualnego loginu (lub
adresu e-mail) i hasła.
- Sprzedawca
może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może
ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu, ze skutkiem
natychmiastowym, w przypadku niedozwolonego korzystania przez Klienta z
usługi, tj. w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu lub obowiązujących
przepisów, w szczególności, gdy Klient:
a) podał w trakcie rejestracji w Sklepie dane
lub informacje niezgodne z prawdą, niedokładne, nieaktualne wprowadzające w
błąd lub naruszające prawa osób trzecich, a dane te były niezbędne do
realizacji usługi;
b) dostarczył za pośrednictwem Sklepu Internetowego jakiekolwiek treści o
charakterze bezprawnym, w tym dopuścił się naruszenia dóbr osobistych osób
trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów;
c) dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawcę za
zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami
korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy.
- W
celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów, informacji i danych
w związku ze świadczonymi usługami, Sprzedawca wdraża środki techniczne i
organizacyjne odpowiednie do ryzyka naruszenia praw lub wolności osób
fizycznych oraz stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w
szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwaniu i modyfikacji
przekazywanych danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Klient
jest uprawniony oraz zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego
zgodnie z jego przeznaczeniem. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
b) korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie odpowiedniego oprogramowania lub urządzeń;
c) niepodejmowanie jakichkolwiek działań o charakterze komercyjnym, promocyjnym, czy marketingowym, takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie niezamówionej informacji handlowej (spam);
d) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie jedynie do własnego użytku osobistego;
e) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet. - Usunięcie
konta Klienta w Sklepie Internetowym jest możliwe w każdym czasie przez
wysłanie wiadomości e-mail z prośbą o usunięcie konta na adres
info@lulando.eu lub przez kontakt telefoniczny pod numerem +48 539 326 218.
IV. Procedura składania Zamówień
- W
celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy:
a) wejść na stronę internetową pod którą
działa Sklep (tj. www.lulando.pl);
b) dokonać wyboru zamawianego Towaru poprzez jego dodanie do koszyka za pomocą
przycisku „Dodaj do koszyka”;
c) dokonać wyboru sposobu dostawy oraz sposobu płatności;
d) potwierdzić Zamówienie poprzez naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie z
obowiązkiem zapłaty”. Do tego momentu, Klient ma możliwość dokonywania zmian i
modyfikacji Towarów w koszyku, danych teleadresowych do wysyłki lub wystawienia
faktury, sposobu dostawy i sposobu płatności. W tym celu należy kierować się
informacjami dostępnymi na stronie.
- Złożenie
Zamówienia możliwe jest po zarejestrowaniu się zgodnie z postanowieniami
Regulaminu albo po podaniu danych oznaczonych jako obowiązkowych
umożliwiających realizację Zamówienia bez rejestracji.
- Do
złożenia Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji warunków
niniejszego Regulaminu oraz potwierdzenie Zamówienia zgodnie z ust. 1 lit.
d. powyżej.
- Złożenie
przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą
Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po
złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje na adres e-mail podany przy
składaniu Zamówienia, wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie
wszystkich istotnych elementów Zamówienia. Potwierdzenie, o którym mowa
powyżej będzie zawierać informacje dotyczące w szczególności:
a) numeru Zamówienia;
b) wykazu zamówionych Towarów;
c) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów, a także kosztów dostawy
oraz innych dodatkowych kosztów (jeśli występują);
d) wybranej metody płatności;
e) wybranego sposobu dostawy;
f) adresu dostawy.
- W
celu zakończenia transakcji należy postępować zgodnie z instrukcjami
podanymi w przesyłanych wiadomościach e-mail.
- Umowę
Sprzedaży uznaje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta
wiadomości e-mail z informacją o zaakceptowaniu Zamówienia przez
Sprzedawcę.
- Zamówienia
złożone w dni powszednie po godz. 17.00, w soboty, w niedziele oraz w
święta, rozpatrywane są następnego dnia roboczego.
- Okres
ważności złożonego Zamówienia wynosi 3 (trzy) dni robocze. Brak
potwierdzenia złożenia Zamówienia przez Klienta lub brak wpłaty ceny za
zamówiony Towar (chyba że wybrano płatność za pobraniem) w tym terminie
skutkuje automatycznym anulowaniem Zamówienia. O anulowaniu Zamówienia
Klient jest informowany w wiadomości przesyłanej na adres e-mail Klienta
podany przy składaniu Zamówienia.
- Zmiana
sposobu lub adresu dostawy, danych do faktury, a także rezygnacja z
Zamówienia możliwe są poprzez kontakt ze Sklepem pod adresem e-mail
info@lulando.eu lub numerem telefonu +48 539 326 218.
Rezygnacja z Zamówienia nie jest możliwa po otrzymaniu przez Klienta
informacji o wysyłce Zamówienia przez Sprzedawcę.
- Umowa
Sprzedaży zawierana jest w języku polskim, na warunkach określonych
niniejszym Regulaminem.
- Sprzedawca
dokumentuje sprzedaż każdego Towaru w formie faktury fiskalnej lub faktury
VAT, zgodnie z wyborem Klienta. Faktura fiskalna oraz faktura VAT
dostarczane są drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail.
Podczas składania Zamówienia, Klient ma możliwość wyboru dostarczenia
faktury w formie pisemnej wraz z zamówionym Towarem.
IVa. Odwrotne obciążenie VAT
- Jeżeli
Zamówienie Klienta ma dotyczyć Towarów wymienionych w poz. 28a–28c
Załącznika nr 11 do Ustawy VAT (tj.: komputerów przenośnych, takich jak:
tablety, notebooki, laptopy; telefonów komórkowych, w tym smartfonów;
konsol do gier wideo (stosowanych z odbiornikiem telewizyjnym lub
samodzielnym ekranem) i pozostałych urządzeń do gier zręcznościowych lub
hazardowych z elektronicznym wyświetlaczem – z wyłączeniem części i
akcesoriów), których łączna wartość w ramach jednolitej gospodarczo
transakcji przekracza kwotę 20.000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych)
netto, do jego realizacji nie stosuje się Regulaminu.
- Sprzedaż
Towarów, o których mowa w ust. 1 powyżej może nastąpić pomiędzy Sprzedawcą
a Klientem na odrębnych zasadach ustalonych przez strony na piśmie, w szczególności
z uwzględnieniem przewidzianej w art. 17 ust. 1 pkt 7 Ustawy VAT zasady
odwrotnego obciążenia VAT, o ile ma zastosowanie wobec Klienta zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
- Za
jednolitą gospodarczo transakcję w rozumieniu art. 17 ust. 1d Ustawy VAT
uznaje się transakcję obejmującą Umowę Sprzedaży, w ramach której
występuje jedna lub więcej dostaw Towarów wymienionych w poz. 28a–28c
załącznika nr 11 do Ustawy VAT, nawet jeżeli są one dokonane na podstawie
odrębnych Zamówień lub wystawianych jest więcej faktur dokumentujących
poszczególne dostawy.
- Zgodnie
z art. 17 ust. 1e Ustawy VAT, za jednolitą gospodarczo transakcję, uznaje
się również transakcję obejmującą więcej niż jedną Umowę Sprzedaży, jeżeli
okoliczności towarzyszące tej transakcji lub warunki, na jakich została
ona zrealizowana, odbiegały od okoliczności lub warunków zwykle
występujących w obrocie Towarami wymienionymi w poz. 28a–28c załącznika nr
11 do Ustawy VAT.
- Klient
po złożeniu Zamówienia na Towary, o których mowa w ust. 1 powyżej nie otrzymuje
wiadomości e-mail, o której mowa w punkcie IV ust. 5 powyżej, a Umowa
Sprzedaży nie jest zawierana. Po złożeniu Zamówienia z Klientem
skontaktuje się pracownik działu handlowego Sprzedawcy w celu ustalenia
warunków realizacji Zamówienia, w tym w szczególności, czy Zamówienie
Klienta podlega odwrotnemu obciążeniu VAT, czyli to Klient jako nabywca
jest zobowiązany do rozliczenia podatku VAT.
- Zapłata
należności z tytułu sprzedaży Towarów, o których mowa w ust. 1 powyżej
może nastąpić wyłącznie przelewem z rachunku płatniczego Klienta, który
umożliwia Sprzedawcy identyfikację podmiotu składającego zlecenie
płatnicze.
- W
przypadkach Umów Sprzedaży, w ramach których występuje jedna lub więcej
dostaw Towarów, o których mowa w ust. 1, nawet jeżeli są one dokonane na
podstawie odrębnych Zamówień lub wystawianych jest więcej faktur
dokumentujących poszczególne dostawy, uznawanych za jednolitą gospodarczo
transakcję w rozumieniu Ustawy VAT, Klient zobowiązany jest do przyjęcia i
podpisania wystawionych przez Sprzedawcę odpowiednich dokumentów
księgowych w celu dopełnienia zobowiązań związanych z „odwrotnym
obciążeniem VAT”, o których mowa w Ustawie VAT.
- W
przypadku, gdy Klient składając Zamówienie, o którym mowa w ust. 1
powyżej, dokona zapłaty korzystając z udostępnionych w Sklepie
Internetowym elektronicznych instrumentów płatniczych, uiszczona kwota
zostanie rozliczona na poczet transakcji podlegającej zasadzie odwrotnego
obciążenia VAT, realizowanej na warunkach uzgodnionych z działem handlowym
Sprzedawcy, a ewentualna nadwyżka zostanie zwrócona Klientowi na rachunek
bankowy wskazany przez Klienta pracownikowi działu handlowego Sprzedawcy.
W przypadku, gdy Klient nie zdecyduje się na zrealizowanie transakcji za
pośrednictwem działu handlowego Sprzedawcy, zostanie mu zwrócona cała
kwota zapłacona Sprzedawcy w trakcie składania Zamówienia.
V. Dostawa
- Dostawa
zamówionych Towarów realizowana jest na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej
na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- W
przypadku chęci realizacji dostawy zamówionego Towaru poza granicami
Rzeczypospolitej Polskiej, należy skontaktować się bezpośrednio z obsługą
Sklepu pod adresem e-mail info@lulando.eu lub numerem telefonu +48 539 326
218, w celu omówienia możliwości złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy
Sprzedaży.
- Wysyłki
zamówionych Towarów realizowane są w dni robocze w godzinach 09:00 –
17:00. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się: przesyłką kurierską, do
punktu odbioru lub do paczkomatu. Możliwe sposoby dostawy i jej koszty
wskazywane są Klientowi w czasie składania Zamówienia.
- Czas
realizacji Zamówienia obejmuje czas skompletowania Zamówienia,
przygotowania paczki do wysyłki oraz dostarczenia Towaru do Klienta.
- W
przypadku dostępności Towaru w magazynie standardowy termin realizacji Zamówienia
wynosi od 1 (jednego) do 5 (pięciu) dni roboczych. Termin ten jest liczony
od:
a) momentu otrzymania przez Klienta zaakceptowania Zamówienia, o którym mowa w punkcie IV ust. 7, w przypadku wyboru formy płatności za pobraniem;
b) momentu otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia zapłaty z odpowiedniego serwisu, w przypadku płatności on-line;
c) momentu zaksięgowania wpływu ceny Zamówienia na koncie Sprzedawcy, w przypadku wyboru płatności przelewem.
- W
szczególnych przypadkach, w tym w przypadku niedostępności Towaru w
magazynie, termin wskazany w ust. 5 powyżej, może ulec wydłużeniu, o czym
Klient zostanie poinformowany w wiadomości e-mail. W takich
okolicznościach, Klient ma prawo rezygnacji z Zamówienia w sposób wskazany
w punkcie IV ust. 10 powyżej.
- Utrwalenie,
zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych
postanowień Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie ich Klientowi na
adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia. Zgodnie z punktem IV ust.
12 powyżej, Klient otrzymuje również fakturę dokumentującą sprzedaż
Towarów drogą elektroniczną lub wraz z przesyłką Towaru.
VI. Ceny i metody płatności
- Ceny
Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
- Ceny
Towarów nie zawierają kosztów dostawy, o których mowa w punkcie V ust. 3
powyżej.
- Całkowity
koszt Zamówienia (tj. cena Towarów wraz z kosztami dostawy i innymi
kosztami, jeżeli występują) prezentowany jest w czasie składania
Zamówienia przez Klienta.
- Klient
ma możliwość uiszczenia opłaty za Towar w następujący sposób:
a) przelewem tradycyjnym na konto bankowe Sprzedawcy o numerze: Nest Bank – 07 2530 0008 2060 1065 8839 0001; Zamówienie zostanie zrealizowane po zaksięgowaniu wpływu wymaganej kwoty na koncie Sprzedawcy;
b) płatnością on-line za pośrednictwem serwisu PayPal lub Tpay; Zamówienie zostanie zrealizowane po otrzymaniu potwierdzenia zapłaty z odpowiedniego serwisu;
c) płatność za pobraniem, tj. zapłata gotówką przy odbiorze Towaru; ta forma płatności możliwa jest tylko dla Zamówień o wartości całkowitej Zamówienia, nieprzekraczającej 3.000,00 euro (trzy tysiące euro) brutto. - Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Towarów, a także do
organizacji i odwoływania akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie
to nie wpływa na Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian ceny
lub warunków akcji promocyjnych i wyprzedaży.
VII. Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie
z Ustawą o Prawach Konsumenta, Konsument ma prawo odstąpić od Umowy
Sprzedaży w terminie 14 (czternastu) dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
- Termin
do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od
dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba
trzecia, inna niż przewoźnik, i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie
Towaru.
- Bieg
terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele rzeczy,
które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach następuje od objęcia
w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Ustawowe
prawo odstąpienia od umowy sprzedaży konsumenckiej zawartej na odległość
nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena Towaru lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
h) dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy
- Konsument
może odstąpić od Umowy Sprzedaży składając Sprzedawcy jednoznaczne
oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na
formularzu, którego wzór znajduje się na stronie Sklepu (link).
Skorzystanie z ww. formularza nie jest obowiązkowe.
- Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy w formie jednoznacznego oświadczenia należy
przesłać:
a) pisemnie na adres Sprzedawcy:
Brands Factory Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
z dopiskiem „ODSTĄPIENIE” (zalecane); lub
b) za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres
poczty elektronicznej: info@lulando.eu;
c) w panelu Klienta na koncie Klienta w sekcji „Zwroty Towarów”.
- Aby
zachować 14-dniowy (czternastodniowy) termin do odstąpienia od Umowy
Sprzedaży Konsument wysyła informację dotyczącą wykonania przysługującego
Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca
ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni
od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży, zwrócić mu płatności za Towar. Sprzedawca nie jest zobowiązany
do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów w tym
kosztów zwrotu towaru.
- Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do
chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta
dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
- Zwrot
płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami.
- Konsument
ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy poprzez odesłanie go na adres
magazynu Sprzedawcy:
Magazyn Brands Factory SP. Z O.O.
ul. Przemysłowa 8
08-500 Ryki
niezwłocznie, jednak nie później niż w
terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży.
Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Towar przed upływem tego terminu.
- Zwracany
przez Konsumenta Towar powinien być opakowany w odpowiedni sposób,
zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. W miarę możliwości Towar
powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Zwracany Towar powinien
być kompletny i nieuszkodzony.
- Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
VIII. Reklamacje dotyczące Towarów
- Sprzedawca
odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady w
zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz
art. 556[1] – 556[3] Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi
zostaje wyłączona wobec Klientów, niebędących Konsumentami.
- Reklamacje,
wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawem lub na
podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować:
a) pisemnie na adres Sprzedawcy:
Brands Factory Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
z dopiskiem „REKLAMACJA” (zalecane); lub
b) za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres
poczty elektronicznej: info@lulando.eu;
c) w panelu Klienta na koncie Klienta w sekcji „Reklamacje Towarów”.
- Reklamacja
powinna zawierać
a) dokładny opis reklamacji (przyczynę reklamacji);
b) oczekiwany sposób rozwiązania;
c) imię i nazwisko oraz dane kontaktowe (adres korespondencyjny lub adres e-mail);
d) w miarę możliwości, kopię dowodu zakupu reklamowanego Towaru. - Składając
reklamację należy dostarczyć reklamowany Towar na adres magazynu
Sprzedawcy:
Magazyn Brands Factory SP. Z O.O.
ul. Przemysłowa 8
08-500 Ryki
wraz z kopią reklamacji oraz pełnym
wyposażeniem dostarczonym pierwotnie wraz z zakupionym Towarem (jego brak może
uniemożliwiać rozpatrzenie reklamacji lub naprawę Towaru, bądź spowodować jego
uszkodzenia/zniszczenie w transporcie, za co odpowiedzialność ponosi
Konsument).
- Sprzedawca
zobowiązuje się do ustosunkowania się do złożonej reklamacji w terminie 14
(czternastu) dni od momentu dostarczenia reklamowanego Towaru do magazynu
zgodnie z ust. 4 powyżej. W szczególnych okolicznościach, jeżeli
rozpatrzenie reklamacji w tym czasie nie będzie możliwe, Sprzedawca
poinformuje Konsumenta w tym okresie o przewidywanym terminie rozpatrzenia
reklamacji.
- Sprzedawca
nie bierze odpowiedzialności za usterki powstałe w czasie transportu
reklamowanego Towaru do magazynu powstałe z winy Konsumenta, np. w związku
z niewłaściwym zabezpieczeniem Towaru.
- Konsument
ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dostępne są na
stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta pod adresem:
http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pomoc/
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu, zwracając się w szczególności do:
a) miejskiego (powiatowego) rzecznika
konsumentów, który pomaga mieszkańcom w każdym powiecie i mieście na prawach
powiatu w sprawach dotyczących każdego rodzaju sporu ze sprzedawcą lub
usługodawcą – bez względu na miejsce siedziby przedsiębiorcy.;
b) Inspekcji Handlowej (IH), w tym kierując sprawę do mediacji lub przed stały
sąd polubowny działający przy wojewódzkich inspektoratach IH i ich oddziałach
zamiejscowych. Dane kontaktowe wojewódzkich inspektoratów IH i ich delegatur
dostępne są na stronie internetowej UOKIK pod adresem:
www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php?#faq595;
c) organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, np. Federacji Konsumentów i Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
IX. Gwarancja
- Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności z tytułu gwarancji za sprzedawane Towary.
- Odpowiedzialność
z tytułu gwarancji za Towar może ponosić producent, dystrybutor lub inny
gwarant, o ile jej udzielił, na warunkach oraz przez okres wskazany w
karcie gwarancyjnej, która może być dołączona do Zamówienia.
- Jeżeli
gwarancja została udzielona, Klient może zgłaszać roszczenia z tytułu
gwarancji, na zasadach wskazanych w karcie gwarancyjnej, bezpośrednio w
autoryzowanym serwisie podmiotu udzielającego gwarancji lub za pośrednictwem
Sprzedawcy.
- Gwarancja
(jeżeli została udzielona) nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza
uprawnień Konsumenta przysługujących mu wobec Sprzedawcy z tytułu rękojmi
wskazanych w punkcie VIII powyżej.
X. Zgłoszenie uszkodzenia/braku podczas dostawy
- Każdorazowo
przed odebraniem zamówionego Towaru Klient powinien zbadać przesyłkę, w
tym dokładnie sprawdzić opakowanie, w szczególności należy zwrócić uwagę
na ewentualne zewnętrzne ślady uszkodzenia lub ubytku przesyłki.
- W
przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub braków zawartości przesyłki
dostarczonej przez kuriera lub do punktu odbioru należy sporządzić
protokół szkody (odpowiedni wzór protokołu powinien przedstawić kurier lub
pracownik punktu odbioru). W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub braków zawartości
przesyłki dostarczonej do paczkomatu, należy postępować zgodnie z
instrukcjami wyświetlanymi na ekranie paczkomatu.
- Zaleca
się dokonanie badania stanu przesyłki w momencie jej odbierania. W
przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub ubytku zawartości przesyłki po jej
odebraniu (np. po odjechaniu kuriera, opuszczeniu punktu odbioru lub
zakończeniu odbioru w paczkomacie), należy skontaktować się z firmą
kurierską realizującą dostawę (telefon znajduje się na liście przewozowym)
lub operatorem paczkomatu.
- Protokół
szkody powinien zawierać następujące informacje: stan opakowania (z
zaznaczeniem informacji o wszelkich, nawet najmniejszych wgnieceniach);
opis uszkodzenia; numer listu przewozowego; datę doręczenia; nazwisko
osoby przyjmującej przesyłkę; nazwiska osób sporządzających protokół;
dokładne określenie oznakowania opakowania, np. obecność naklejek lub
napisów “ostrożnie”, “kruche” itp.
- Niezwłocznie
po sporządzeniu protokołu Klient powinien przesłać pisemnie na adres
Sprzedawcy: Brands Factory Sp. z o.o., ul. Konstruktorska 11, 02-673
Warszawa lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres poczty
elektronicznej: info@lulando.eu informację o zgłoszonym uszkodzeniu lub
ubytku przesyłki z podaniem poniższych danych:
a) numer dowodu zakupu;
b) skan protokołu szkody;
c) dokumentację zdjęciową uszkodzonego Towaru wraz z wyglądem opakowania
zewnętrznego
d) dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres korespondencyjny lub adres e-mail).
XI. Newsletter
- Podczas
rejestracji konta Klienta lub składania Zamówienia bez rejestracji, Klient
może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych i
marketingowych, w tym drogą elektroniczną lub przy użyciu
telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów
wywołujących, tj. za pośrednictwem wiadomości tekstowych SMS oraz
wiadomości e-mail, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu
internetowym.
- Zgoda
wskazana w ust. 1 powyżej, może być wyrażona również w późniejszym czasie
w panelu Klienta na koncie Klienta w sekcji „Dane Osobowe”.
- W
przypadku wyrażenia zgody, Klient otrzymywać będzie na podany przez siebie
adres poczty elektronicznej lub numer telefonu (w zależności od wyboru
Klienta) biuletyn informacyjny (Newsletter) Sklepu Internetowego, a także
inne informacje handlowe wysyłane przez Sprzedawcę.
- Klient
może w dowolnej chwili wycofać udzielone zgody samodzielnie w panelu
Klienta poprzez odznaczenie stosownego pola lub za pośrednictwem
wiadomości e-mail przesyłanej na adres info@lulando.eu lub
iod@brandsfactory.pl, a także telefonicznie pod numerem +48 539 326 218.
XII. Polityka prywatności i ochrona danych osobowych
- Administratorem
danych osobowych Klienta, pozyskanych zgodnie z niniejszym Regulaminem
jest Sprzedawca, tj. Brands Factory Sp. z o.o., z siedzibą ul.
Konstruktorska 11, 02-673 Warszawa
- Sprzedawca
przetwarza następujące dane Klientów:
a) imię i nazwisko lub nazwa Klienta,
b) numer NIP (w przypadku firm),
c) adres zamieszkania lub adres siedziby,
d) adres dostawy (jeżeli jest inny niż adres zamieszkania lub siedziby);
e) imię i nazwisko osoby kontaktowej (w przypadku firm);
f) numer telefonu oraz adres e-mail;
g) login i hasło do Sklepu Internetowego
- Sprzedawca
przetwarza dane osobowe Klientów w szczególności w celu świadczenia usług
drogą elektroniczną, prawidłowej obsługi złożonego Zamówienia, zawierania
i wykonywania Umów Sprzedaży, oraz jeśli Klient wyrazi na to zgodę, w celu
przesyłania informacji o nowych produktach oraz promocjach za pomocą
newslettera, o którym mowa w punkcie XI powyżej.
- Dane
osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami
prawa.
- Sprzedawca
nie pozyskuje danych w sposób zautomatyzowany, z wyjątkiem danych
pobieranych w plikach cookies podczas korzystania ze Sklepu Internetowego.
Polityka Sprzedawcy w zakresie przetwarzania plików cookies dostępna jest
pod adresem Sklepu Internetowego w sekcji „INFORMACJE” znajdującej się u
dołu strony
(https://lulando.pl/Polityka-dotyczaca-cookies-cterms-pol-159.html).
- Klient
w przypadkach i na zasadach określonych w bezwzględnie obowiązujących
przepisach prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ma prawo:
a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
b) sprostowania danych osobowych, które go dotyczą;
c) usunięcia danych osobowych;
d) ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
e) przenoszenia danych;
f) sprzeciwu;
g) wycofania zgody;
i) niepodlegania decyzjom opartym na wyłącznie zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu;
j) wniesienia skargi do organu nadzoru.
- Klient
może samodzielnie aktualizować, poprawiać lub usuwać swoje dane po
zalogowaniu się w Sklepie Internetowym na koncie Klienta w panelu Klienta
w sekcji „Dane Osobowe”. W zakresie dopuszczonym prawem, Sprzedawca może
uniemożliwić usunięcie danych Klienta, np. w przypadku nieuregulowania
należności wobec Sprzedawcy lub naruszenia przepisów prawa, jeżeli
zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia okoliczności
zaistniałej sytuacji.
- Podanie
danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże konieczne do
złożenia Zamówienia i dokonania zakupu w Sklepie oraz korzystania z usług
świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną
- W
celu realizacji zamówienia Sprzedawca może udostępniać lub powierzać dane
Klienta podmiotom trzecim, takim jak:
a) firmy kurierskie realizujące dostawy
Zamówień;
b) operatorzy systemów płatności obsługujący płatności internetowe;
c) firmy obsługujące reklamacje i naprawy gwarancyjne;
d) podmioty świadczące na rzecz Sprzedawcy różnego rodzaju usługi, takie jak
usługi informatyczne, księgowe, prawne, audytowe, konsultingowe;
e) podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych na podstawie przepisów
prawa, w szczególności w związku z wykonywaniem nadzoru nad przestrzeganiem
przepisów o ochronie konsumentów, a także w określonych przypadkach organom
administracji, policji i sądom powszechnym.
Sprzedawca udostępnia lub powierza dane w
zakresie niezbędnym do realizowanego celu, w szczególności zakres
przekazywanych danych ograniczony jest do minimum.
- Na
stronie Sklepu Internetowego mogą pojawiać się linki do innych stron
internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od domeny
Sklepu i nie są w żaden sposób powiązane lub nadzorowane przez Sprzedawcę.
Administratorami tych stron są podmioty trzecie w stosunku do Sprzedawcy.
Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności. Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za zasady postępowania z danymi osobowymi w
ramach ww. stron.
- Wszelkie
pytania, wnioski i sugestie odnoszące się do ochrony prywatności Klientów,
w szczególności danych osobowych można zgłaszać Sprzedawcy w następujący
sposób:
a) za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres info@lulando.eu lub iod@brandsfactory.pl;
b) pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy;
c) telefonicznie pod numerem +48 539 326 218 - Szczegółowe
zasady ochrony danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę są dostępne pod
adresem Sklepu Internetowego w sekcji „INFORMACJE” znajdującej się u dołu
strony (https://lulando.pl/Polityka-Prywatnosci-cterms-pol-154.html).
XIII. Postanowienia końcowe
- Rozstrzyganie
ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem:
a) który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu Postępowania Cywilnego;
b) który nie jest Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności Kodeksu
Cywilnego, Ustawy o Prawach Konsumenta oraz Ustawy o Świadczeniu Usług
Drogą Elektroniczną.
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania czasowych, niezbędnych przerw w
dostępie do Sklepu Internetowego w związku z jego konserwacją lub
modyfikacją. Powyższe pozostaje bez wpływu na realizację już
potwierdzonych Zamówień.
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnej przyczyny,
tj. w sytuacji, gdy:
a) wystąpi konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów powszechnie obowiązującego prawa mających bezpośredni wpływ na postanowienia Regulaminu lub do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych organów;
b) nastąpi rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym wprowadzenie nowych usług lub zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną, a także zmiana procesu zawierania i wykonywania Umów Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
c) zaistnieje konieczność zmiany danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
- Zmieniony
Regulamin zostanie udostępniony pod adresem Sklepu Internetowego w sekcji
„INFORMACJE” znajdującej się u dołu strony. O zmianie Regulaminu
Sprzedawca poinformuje Klientów za pomocą stosownego komunikatu w Sklepie
Internetowym oraz poprzez przesłanie zarejestrowanym Klientom
powiadomienia o zmianie Regulaminu za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Zmieniony
Regulamin jest wiążący dla zarejestrowanego Klienta, który nie wypowie
umowy o prowadzenie konta Klienta w Sklepie Internetowym (tj. nie usunie
konta w trybie wskazanym w punkcie III ust. 9 powyżej) przed datą wejścia
w życie zmienionego Regulaminu. Termin wejścia w życie zmienionego
Regulaminu będzie wynosić, co najmniej 7 (siedem) dni od daty otrzymania
powiadomienia o zmianie Regulaminu.
- Zmiana
Regulaminu nie będzie mieć wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w
życie tej zmiany.