Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie
z Ustawą o Prawach Konsumenta, Konsument ma prawo odstąpić od Umowy
Sprzedaży w terminie 14 (czternastu) dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
- Termin
do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od
dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba
trzecia, inna niż przewoźnik, i wskazana przez Konsumenta weszła w
posiadanie Towaru.
- Bieg
terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele rzeczy,
które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach następuje od objęcia
w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Ustawowe
prawo odstąpienia od umowy sprzedaży konsumenckiej zawartej na odległość
nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a. świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której cena Towaru lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
e. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
h. dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy - Konsument
może odstąpić od Umowy Sprzedaży składając Sprzedawcy jednoznaczne
oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na
formularzu, którego wzór znajduje się na stronie Sklepu. Skorzystanie z
ww. formularza nie jest obowiązkowe.
- Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy w formie jednoznacznego oświadczenia należy
przesłać:
a. pisemnie na adres Sprzedawcy:
BRANDS FACTORY SP. Z O.O.
ul. Konstruktorska 11
02-673 Warszawa
z dopiskiem „ODSTĄPIENIE” (zalecane); lub
b. za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej:
info@lulando.eu;
c. w panelu Klienta na koncie Klienta w sekcji „Zwroty Towarów”. - Aby
zachować 14-dniowy (czternastodniowy) termin do odstąpienia od Umowy
Sprzedaży Konsument wysyła informację dotyczącą wykonania przysługującego
Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca
ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni
od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży, zwrócić mu płatności za Towar. Sprzedawca nie jest zobowiązany
do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów w tym kosztów
zwrotu towaru.
- Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do
chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta
dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
- Zwrot
płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami.
- Konsument
ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy poprzez odesłanie go na adres
magazynu Sprzedawcy:
Magazyn Brands Factory SP. Z O.O.
ul. Przemysłowa 8
08-500 Ryki
niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Towar przed upływem tego terminu. - Zwracany
przez Konsumenta Towar powinien być opakowany w odpowiedni sposób,
zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. W miarę możliwości Towar
powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Zwracany Towar powinien
być kompletny i nieuszkodzony.
- Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Reklamacja z tytułu gwarancji:
Reklamację towaru zakupionego w naszym sklepie z tytułu
gwarancji można zgłosić:
a. bezpośrednio w autoryzowanym punkcie serwisowym danego producenta (adresy
punktów serwisowych dostępne są w karcie gwarancyjnej, w dołączonej instrukcji
produktu lub na stronach internetowych producentów). Wadliwy sprzęt należy
dostarczyć do autoryzowanego serwisu wraz z kartą gwarancyjną oraz kopią dowodu
zakupu;
b. za pośrednictwem naszego Sklepu
Reklamacja z tytułu rękojmi:
Reklamację towaru z tytułu rękojmi można zgłosić w ciągu 24
miesięcy od dnia jego wydania, gdy stwierdzono, że jest on uszkodzony,
niekompletny, wadliwy lub niezgodny z opisem. Produkt należy przekazać do
Sprzedającego wysyłając na adres podany na dowodzie zakupu.
Zasady dokonywania reklamacji:
Reklamacje w sklepie www.lulando.pl można zgłaszać za
pośrednictwem skrzynki mailowej: info@lulando.eu. Po otrzymaniu numeru
zgłoszenia reklamacyjnego wadliwy towar należy wysłać bezpośrednio na adres naszej
firmy:
Magazyn Brands Factory SP. Z O.O.
ul. Przemysłowa 8
08-500 Ryki
Wraz z odsyłanym reklamowanym towarem do Sklepu należy
dostarczyć:
a. wyposażenie dostarczone pierwotnie wraz z zakupionym Towarem (jego brak może
uniemożliwiać rozpatrzenie reklamacji lub naprawę Sprzętu, bądź spowodować jego
uszkodzenia/zniszczenie w transporcie, za co odpowiedzialność ponosi Kupujący),
b. kopię dowodu zakupu towaru;
c. kartę gwarancyjną (w przypadku reklamacji z tytułu gwarancji),
d. dokładny opis reklamacji
e. oczekiwany sposób rozwiązania
f. dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres, telefon, adres e-mail)
Produkty wysyłane do naszego Sklepu należy odesłać w opakowaniu
gwarantującym jego bezpieczny transport. Brands Factory Sp. z o.o. nie pokrywa
kosztów odesłania towaru przez Klienta oraz nie bierze odpowiedzialności za
usterki powstałe w czasie transportu z winy niewłaściwego zabezpieczenia
towaru. Po otrzymaniu reklamowanego towaru nasz Sklep przystąpi do procedury
weryfikacji zgłoszenia. Wszystkie reklamacje realizujemy w terminie do 14 dni
od dnia odebrania reklamowanego towaru. W sytuacjach wymagających wydłużenia
procesu reklamacji zostaną
Państwo poinformowani przed upływem 14 dni od momentu dostarczenia do nas
reklamowanego towaru. Poprzez realizację reklamacji rozumie się odesłanie
reklamowanego towaru do autoryzowanego serwisu producenta.
Zgłoszenie uszkodzenia/braku podczas dostawy:
Każdorazowo przed odebraniem przesyłki od kuriera należy
dokładnie sprawdzić opakowanie, w szczególności należy zwrócić uwagę na
ewentualne zewnętrzne ślady uszkodzenia przesyłki. W przypadku stwierdzenia
uszkodzeń lub braków zawartości przesyłki należy spisać protokół szkody
kurierskiej (kurier powinien posiadać odpowiedni wzór protokołu). Najlepiej
dokonać tego w momencie odbierania przesyłki. W przypadku stwierdzenia
uszkodzeń zawartości przesyłki po odjechaniu kuriera, należy skontaktować się z
firmą kurierską (telefon znajduje się na liście przewozowym) i zażądać
ponownego przyjazdu kuriera w celu spisania protokołu szkody. Protokół powinien
zawierać następujące informacje: stan opakowania (z zaznaczeniem informacji o
nawet najmniejszych wgnieceniach), opis uszkodzenia, nr listu przewozowego,
datę doręczenia, nazwisko osoby przyjmującej przesyłkę, nazwiska osób sporządzających
protokół, dokładne określenie oznakowania opakowania, np. obecność naklejek lub
napisów “ostrożnie”, “kruche” itp. Niezwłocznie po sporządzeniu protokołu
prosimy przesłać na adres: info@lulando.eu informację o zaistniałej sytuacji:
a. numer dowodu zakupu,
b. skan protokołu szkody,
c. dokumentację zdjęciową uszkodzonego towaru wraz z wyglądem opakowania
zewnętrznego (karton z każdej strony),
d. dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres, telefon, adres e-mail)